Maandag 07 September 2015

'n Skryfles oor Beroepe



Kreatiewe skryf sit nie in elke kind se broek nie. Het jy al ooit net 'n idee genoem of 'n prent uitgedeel en van jou leerders verwag om 10 sinne daaroor te skryf? Het jy spogstukke verwag en dit nie gekry nie?

Welkom!

Skryf is 'n ingewikkelde proses en alhoewel dit vir ons vanselfsprekend kom, het leerders die volgende van onderwysers en ouers nodig:

1.     jou leiding en fasilitering van hul gedagtegang,
2.     jou hulp met nuwe woordeskat,
3.     jou leiding met die struktuur van 'n skryfstuk.
4.     motivering vir waarom hulle moet skryf.

Ons kan nie spogstukke verwag as ons nie hierdie dinge aan ons leerders gee nie....

Ons het vandag bietjie oor "wat ek eendag wil word" geskryf.
Die gesprekke vir die laaste twee weke was rondom verskillende beroepe. Ons het so baie beroepsname opgenoem. Die groot ding wat ek wel agter gekom het ons minder aanspreek is:

1.    waar hierdie mense werk,
2.    vir wie hulle help,
3.    wat hulle doen,
4.    hoekom hulle dit doen.

Ek het vir elke leerder 'n kaartjie uitgedeel waarop hulle 'n mannetjie moes teken. Hulle moes dan oor die volgende dinge dink en met 'n maatjie deel. Dan moes hulle dit soos volg skryf:

1.   Bo die kop: WIE wil jy eendag word?
2.   Op die bors: WAT doen daardie persoon?
3:   Op die een arm: VIR WIE doen hy dit?
4:   Op die ander arm: WAAR doen hy dit?
5:   Op die een been: HOE doen hy dit?
6:   Op die ander been: HOEKOM doen hy dit?



Nadat hulle hul idees neergeskryf het en die mannetjie versier het, kon hulle my roep dat ek kyk of hulle hul idees reg gespel het en of hulle die vrae reg verstaan het.
Ons het dan op die agterkant van die bladsy daardie idees in langer sinne oorgesit. Omdat hulle idees reeds geredigeer is kon hulle skryfstukke soveel beter wees.

Sodra almal klaar was, kon elke ry 'n "beroepe toring" bou. Dit was motivering vir die skryfproses en ek het sommer vir hulle vertel dat ons almal se beroepe bou op mekaar. Ons kan nie sonder die een of die ander klaar kom in die lewe nie.



Hulle het ook geleentheid gehad om na ander maats se werk te kyk en sodoende leer hulle ook by mekaar.

Wat VOOR die skryfstuk plaasvind is MEER BELANGRIK as die eintlike skryfstuk!

Lekker skryf!

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking