Woensdag 17 Junie 2015

"Whole Brain Teaching"

Ek het onlangs op hierdie video afgekom van 'n juffrou wat sekere aspekte van "Whole Brain Teaching" in haar klaskamer inwerk.


Ek was verstom oor hoe lekker interaktief die leerders is met die eenvoudige lessie en dit het gemaak dat ek verder gaan ondersoek instel het oor hierdie "Whole Brain Teaching".

10 Dinge wat ek opgelet het:

  1. Die onderwyser vra die leerders of hulle al iets weet van die onderwerp (dit help haar om vas te stel hoe baie sy moet aandag gee daaraan)
  2. Sy noem die doelwitte van die les vir die graad sodat die leerders bewus kan wees daarvan.
  3. "Teach-ok" - die leerders kry geleentheid om aan 'n maat te verduidelik wat hulle reeds weet oor die onderwerp. Die onderwyser is nie die enigste een met al die kennis nie.
  4. "Class-yes" - die onderwyser kry die leerders se aandag vreeslik vinnig weer terug op haar en hulle sit stil en luister terwyl sy praat.
  5. Die klas is soos 'n span, hulle is bly saam en hartseer saam. Elkeen in die klas dra by tot die sukses van die span.
  6. "Scoreboard"- die klas verdien as 'n span punte en nie as individue nie. Dit beteken dat almal verantwoordelik voel om by te dra tot die sukses.
  7. Die leerders kry geleentheid om terugvoering te gee oor hulle besprekings met mekaar en kry so ook die geleentheid om hul denke verbaal uit te druk.
  8. "Ten-finger whoo"- die hele klas wens een van hulle lede geluk met 'n goeie antwoord.
  9. "Blow it in your hand" - soms is daar 'n antwoord wat almal weet en almal gelyk wil uitskree maar dan moet jy ongelukkig net een leerder kies. Hierdie manier is fantasties om al jou leerders die kans te gee om te antwoord op 'n georganiseerde manier.
  10. Die leerders werk ongelooflik goed saam met mekaar en met die onderwyser.

5 Dinge wat ek geleer het oor "Whole Brain Teaching":

1. Daar is 'n "scoreboard" wat die onderwyser gebruik as 'n geheel klas motiveerder. Die onderwyser trek 'n lyntjie onder die glimlag-gesiggie as die leerders goed saamwerk, haar reels volg, of haar verstom met 'n goeie antwoord of idee. Wanneer sy 'n lyntjie onder die glimlag-gesiggie trek moet die hele klas "Oh-yeah!" skree. Die onderwyser kan ook 'n lyntjie trek onder die kwaai-gesiggie as die leerders nie goed saamwerk, hulle nie vir haar luister of hulle nie positief optree nie. Wanneer sy dit doen moet die hele klas 'n groot "UGH!" skree.

Klik hier om meer te lees oor die "scoreboard"

2.  "Class-yes": Onderwysers se "klas!" op enige stemtoon en soveel keer hul wil. Die leerders moet dan antwoord met "Ja!" op dieselfde manier wat die onderwyser dit gese het. Hierdie tegniek werk wonders om leerders se aandag te kry.

Klik hier om meer te lees oor "Class-yes!"

3."Teach-ok": Onderwysers se "deel!" op enige stemtoon en met enige gebaar daarby. Die leerders antwoord dan met "ok!" op dieselfde wyse as wat die onderwyser dit gese het en met dieselfde gebare wat hulle as 'n spieelbeeld namaak. Die leerders kry dan geleentheid om hulle eie idees en dit wat hulle reeds weet, met 'n maat te deel.

Klik hier om meer te lees oor "teach-ok!"

4. Die hele idee van "Whole Brain Teaching" is gebasseer op die "mirror". Dit beteken dat leerders dinge naboots of se net soos wat jy dit gese het (soos met die "teach-ok" en "class-yes"). Onderwysers kan selfs belangrike inligting deurgee deurdat leerders haar woorde en aksies moet naboots.

Klik hier om meer te lees oor "mirror".
Kyk ook die video vir 'n beter begrip oor wat "mirror" beteken.



5. "Switch!"- die onderwyser kan enige tyd gedurende die bespreking van "teach-ok!" die woord "Switch" skree wat beteken dat die maatjie wat gepraat het nou moet luister vir die maatjie wat geluister het. Dit verseker dat elke leerder 'n kans kry om te praat en dat die skaam leerders gemotiveer word om te deel en nie net te luister nie.

Klik hier om meer te lees oor "switch!".

Alhoewel ek nie elke aspek van dit in my klaskamer sal inwerk nie, is daar so baie wat ek wel sal wil gebruik.

Klik hier om meer te lees oor "Whole Brain Teaching".

Hoe gebruik mens dit in 'n Afrikaanse klas?

Ek gaan dit nou probeer in my finalejaar prakties en dan terugvoering gee oor hoe dit gewerk het maar vir nou sou ek se:

  1. "Class-yes!" - Klas-ja/ Maats-ja/ Graad 1s,(2s),(3s)-ja(juffrou)
  2. "Hands and eyes"/"Eyes up here" - Ogies en handjies/ Hande en oe /Alle oe by my(juffrou)
  3. "Teach-ok" - Deel-ok,/ Onderrig-ok,/ Bespreek-ok
  4. "Switch!" - skakel om!/ Ruil!/ Volgende!
  5. "Ten finger whoo!" - Tien vinger whoo
  6. "Blow it in your hand - release" - Blaas dit in jou hand! - laat los!




Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking